Exakt så här slut är vi efter en helt fantastisk och rejält intensiv vår på Humbly, nu kör vi sista rycket! Från 10 juli till 6 augusti har vi semesterstängt, vi önskar alla våra sköna kunder och samarbetspartners en riktigt härlig sommar!

Vid akuta ärenden når du oss på 090-71 77 00. 
Gäller det fakturaärenden? Mejla ekonomi@humbly.se

Våren närmar sig med stormsteg (jo, den gör faktiskt det), och med den flera löjligt spännande webbprojekt. Nu behöver vi på Humbly bygga på vårt digitala team med två tjänster, och är på jakt efter en driven digital projektledare, och en rutinerad webbutvecklare.

Som digital projektledare på Humbly är du social, har full koll på branschen och brinner för digitala möjligheter. Till ditt förfogande har du ett team av skickliga designers, strateger, kreatörer och webbutvecklare, och tillsammans skapar ni inspirerande digitala varumärkesupplevelser till våra kunder. Läs mer och ansök här.

Som webbutvecklare på Humbly är du kreativ, driven och strukturerad. Här arbetar du i ett engagerat och erfaret team med utmanande och varierande uppdrag för krävande kunder inom många olika branscher. Läs mer och ansök här.

Ta chansen att jobba i en härlig, kreativ och inspirerande miljö!

Idag välkomnar vi stjärnkreatören Giuliano Garonzi till Humbly. Giuliano kliver in som chief creative officer (CCO), och blir ansvarig för att driva vidare byråns kreativa utveckling. Med uppdrag för kunder som Nike, Google, BMW, och TED, och samarbeten med byråer som Weiden+Kennedy, Anomaly, We are Pi och DDB är Giuliano ett välkänt namn i den internationella byråvärlden.
– Jag ser stor potential och spännande utmaningar hos Humbly. Även om byrån existerat länge så känns mentaliteten ung och fräsch – här finns massor av talang. Jag tror att jag kan bidra till att göra Humbly till en av Sveriges bästa byråer, säger Giuliano Garonzi.

Varmt välkommen till Humbly, Giuliano!

Läs mer om rekryteringen på resume.se.

”Voister ska göra smarta och relevanta nyheter från it-branschen tillgängliga för alla som vill hänga med i utvecklingen.” Det är Atea, som med sin unika position på it-marknaden lanserat Sveriges nya digitala röst.

Humbly och it-bolaget Atea har samarbetat i en rad spännande projekt, och i utvecklingen av Voister fick vi uppdraget att bistå med allt från logotyp och visuellt uttryck till UX, agil utveckling och taktisk karta. Resultatet är en nyhetssajt som är enhetsoberoende, lättarbetad och med ett innehåll som fokuserar på nyttan för målgruppen – it-beslutsfattare och it-intresserade – snarare än en traditionell rapportering.

Vi är oförskämt nöjda med resultatet, men fortsätter kontinuerligt jobba i en löpande process tillsammans med Atea där vi hela tiden förbättrar och förädlar sajten. 

Läs mer om projektet på humbly.se/case/voister

Under året har vi haft glädjen att välkomna en rad nya kollegor till Humbly – alla med sin unika kompetens och kraft. I takt med att nya typer av uppdrag vuxit fram söker vi nya färdigheter, både digitalt och kreativt. Här är Humblys talangtillskott under året som gått:

 

Oscar Amaya är UX-designer med internationell byråkarriär i ryggen, bland annat i Colombia, USA och Spanien.

 

Evelina Fagertun är digital projektledare med bakgrund som lead designer på Tempus Information Systems och är utbildad civilingenjör inom interaktionsdesign.

 

Joel Nordin är erfaren digital projektledare och kommer senast från den digitala innovationsbyrån Dohi Sweden.

 

Anders Granberg är en erfaren art director och nybliven Umeåbo. Han kommer senast från reklambyrån Ruth i Stockholm.

 

Linda Larsson är operativ projektledare och kommer senast från fond-, försäkrings- och pensionsförvaltarbolagt Solidar. 

 

Michael Forsberg är kundansvarig projektledare och hemvändare från huvudstaden, där han de senaste 12 åren arbetat med kommunikation – senast hos marknadsföringsbyrån iProspect.

 

Olov Antonsson är copywriter med bakgrund som journalist och programproducent, senast hos Sveriges Radio.

 

Mattias Andersson är kreatör och fotograf med bakgrund inom såväl långfilm som reklamfoto. 

 

Stina Nyström är grafisk designer och delar sin tid mellan Humbly och olika frilansprojekt inom bland annat modebranschen.

Idag lanseras Övik Energis nya webb, där Humbly står bakom sajtens utveckling såväl som content och design. Övik Energi är ett kommunalt elbolag som byggt elnät i över 120 år, och dessutom levererar fibernät, fjärrvärme och fjärrkyla.

Den nya sajten, som är byggd i Umbraco, gör det enkelt för besökaren att navigera bland Övik Energis produkter och tjänster, att själv hitta svar på vanliga frågor och snabbt få kontakt med kundtjänst och säljare.

Kolla gärna in den på ovikenergi.se

 

”Ibland måste man våga ta i från tårna, så man nästan spricker. Med Himlen över Hedlunda ville jag trycka in så mycket drama och känslostormar som det bara går i en poplåt.” Så berättar Olov Antonsson om sitt andra singelsläpp från soloprojektet under eget namn. Himlen över Hedlunda kan även höras som vinjettmusik till En underbar pod med Clara Lidström och Erica Dahlgren, och i slutet av november släpps Olov Antonssons fullängdsalbum – som bland annat spelats in i Second Home-studion i Umeå –  genom skivbolaget Gaphals. Här ovan ser du videon till hyllade första singeln Johanna i parken, filmad i Stadsparken i Skellefteå.

Till vardags jobbar Olov som copywriter på Humbly, med bland andra Fullmaktskollen, Umeå kommun och Länsstyrelsen Västerbotten som kunder.

 

Lyssna på singeln ”Himlen över Hedlunda” på Spotify nu!

Snart tågar Humblygänget ut i solljuset och in i sommaren. Det betyder att kontoret är semesterstängt från 11 juli–8 augusti. Vi önskar alla våra sköna kunder och samarbetspartners en riktigt härlig sommar, så ses vi utvilade, harmoniska och oförskämt fräscha i början av augusti. 

PS. Vid akuta ärenden når du oss på 090-717700.
Gäller det fakturaärenden? Mejla ekonomi@humbly.se

Bakre raden fr.v
1. Jonas Pekkari, copywriter
2. Joel Nordin, digital projektledare
3. Johan Backlund, art director
4. Peter Nordenqvist, projektledare & strateg
5. Janne Mårtensgård, webbutvecklare
6. Henrik Bäckström, webbutvecklare

Mellersta raden fr.v
1. Helena Harnesk, grafisk designer
2. Magnus Vinblad, webbutvecklare
3. Anna-Karin Nilsson, vd & senior strateg
4. Malin Björklund, digital strateg
5. Nadja Lindgren, produktionsledare
6. Ingrid Widing, projektledare & senior strateg
7. Mia Tillman, ekonom
8. Per Lindgren, creative director

Främre raden fr.v
1. Michael Forsberg, projektledare
2. Elisabeth Berndes, produktionsledare
3. Linus Carlsson, digital art director
4. Olov Antonsson, copywriter
5. Lars Nederberg, webbutvecklare
6. Magnus Bäcklund, CTO & digital projektledare

Frånvarande
1. Daniel Alinder, projektledare & digital strateg
2. Mattias Andersson, kreatör

Nästan 70 år har passerat sedan Brännlandsbonden Karl-Ragnar Åström grundade Ålö. Idag har bolaget en årlig omsättning på närmare 2 miljarder kronor, produktion i fyra länder och är världsledande inom sitt segment – en äkta norrländsk framgångssaga med andra ord. Därför är vi på Humbly väldigt stolta över att få vara en del av resan framåt för Ålö, och att få bidra med vår kunskap och kreativitet. Nu åker vi!

På torsdagen samlade vi ett gäng av våra bästisar i Humblyhögkvarteret för att njuta av somrig afterwork, smutta rosévin och inte minst få svaret på frågan: ”Vad är viktigt?”

Vi hade nämligen bjudit in Kalle Grill, docent i filosofi vid Umeå universitet och en av de hyllade talarna vid årets TEDx Umeå. Existentiella tankenötter blandades med pulled pork, mingel och sommarsallad – en strålande torsdagskväll, med andra ord.

Tack till alla som kom och förgyllde vår afton!

Uppdrag